• Politicile cookies
  • Politică de confidențialitate
Primăria Robanesti
  • Acasa
  • Primaria
    • Organigrama
    • Primar
    • Viceprimar
    • Secretar
  • Informatii publice
    • Acte utile
    • Buget
    • Indicator executie buget local
    • Declaratii
    • Anunturi
    • Publicatii Stare Civila
    • Investitii
    • Alte informatii
  • Consiliul local
    • Consilieri locali
    • Hotărârile Consiliului
  • Robanesti
    • Istoric Robanesti
    • Harta comunei
    • Institutii publice
    • Evenimente
    • Galerie foto
  • Contact

ACTE NECESARE pentru acordarea indemnizatiei lunare/stimulentului de inserţie pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010

You are here:Home » Acte utile » ACTE NECESARE pentru acordarea indemnizatiei lunare/stimulentului de inserţie pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010

ACTE NECESARE pentru acordarea indemnizatiei lunare/stimulentului de inserţie pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010

  • Cerere tip de acordare a indemnizaţiei/stimulentului de inserţie  pentru creşterea copilului şi declaraţie pe propria raspundere 
  • Ø BI/CI ( sot si sotie) – original şi copie;

Ø  Certificat de căsătorie  – original şi copie;

Ø  În situaţia în care părinţii copilului nu sunt căsătoriţi, dar copilul a fost recunoscut , se va prezenta anchetă socială efectuată de către Serviciul Autoritate Tutelară.

Ø  Certificat de naştere copil pentru care se solicită dreptul – original şi copie;

Ø   Certificatele de naştere ale celorlalţi copii

Ø  Certificat de încadrare în grad de handicap, după caz – original şi copie;

Ø  Acte doveditoare, după caz, privind componenţa familiei, filiaţia copiilor, situaţia lor juridică – (original şi copii), Hotărâre judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei, Hotărâre judecătorească de încuvinţare a adopţiei, Hotărâre judecătorească sau hotărâre D.G.A.S.P.C pentru măsura plasamentului, plasamentului în regim de urgenţă, Hotărâre judecătorească de instituire a tutelei sau hotărâre a autorităţii tutelare, Actul doveditor care atestă calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplină de exerciţiu al drepturilor civile

  • Adeverinta (pentru cazul în care beneficiază de concediu creştere copil) eliberată de angajator sau alte autorităţi competente din care să rezulte că persoana îndreptăţită a realizat venituri cu caracter salarial, sau a frecventat cursurile de zi şi nu a repetat anul scolar ale unei institutii de stat sau particulare acreditate (anexa 2, adeverinţa tip în cazul solicitării stimulentului de inserţie, adeverinta pt eleve, studente, care se ridică de la sediu)
  • Adeverinta  pentru stimulentul de inserţie pentru reluare activitatea.

 

Ø  Dovada eliberată de Administraţia Financiară în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente, agricole şi  decizia de impunere (cu un an anterior datei naşterii copilului-venituri realizate, anul curent -venituri estimate), dovada de suspendare a activităţii  firmei de la  ANAF (statut firmă, alte acte după caz).  

Ø  Cererea aprobată de angajator(copie certificată pentru conformitate cu originalul de către angajator) pentru acordarea concediului pentru creşterea şi îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani sau 3ani(în cazul copilului cu handicap)/reluarea activităţii (în cazul stimulentului de inserţie)

Ø  Decizia privind suspendarea activităţii pentru perioada în care se solicită concediul pentru creşterea copilului (decizia de suspendare-copie certificată pentru conformitate cu originalul de către angajator) a contractului individual de muncă/reluare a activităţii (în cazul stimulentului de inserţie);

Ø  Indemnizaţia/Stimulentul se pot vira într-un cont deschis la CEC, BCR, BRD, Carpatica, Transilvania, Bancpost, I.N.G., Procredit Bank, Volskbank, Unicredit Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, Banca Românească, Garanti Bank, Alpha Bank – (extrasul de cont trebuie adus în copie la dosar)

Ø  Adeverinţă că a beneficiat de drepturi indemnizaţie/stimulent eliberată de A.J.P.I.S. Dolj cu sediul în str. Unirii nr. 10. 

Ø  În cazul în care intră tata în concediul pentru creşterea şi îngrijirea copilului trebuie prezentată şi adeverinţă de la angajatorul mamei cu perioada în care a fost  sau nu platităindemnizaţia de maternitate(adică concediul prenatal si postnatal ).

Ø  Beneficiarul indemnizaţiei pentru creşterea copilului/ stimulentului de inserţie este obligat să comunice în scris primăriei orice modificare intervenită în situaţia sa, de natură să determine încetarea sau suspendarea plăţii drepturilor, în termen de 15 zile lucrătoare de la apariţia acesteia.

Potrivit prevederilor O.U.G nr.111/2010, cu modificările şi completările ulterioare  persoanele care au realizat timp de 12 luni din ultimele 24 de luni anterioare datei naşterii copilului venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole supuse impozitului pe venit, pot beneficia de:

Ø  concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani , precum şi o indemnizaţie lunară în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului, care nu poate fi mai mică de 1063 lei. Părintele care se reîntoarce la muncă cu 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de doi ani, are dreptul la un stimulent de inserţie în cuantum de 531 lei pentru perioada rămasă până la împlinirea vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.

Ø  Acordarea pe baza netransferabilă de cel puţin o lună, a dreptului la concediul pentru creşterea copilului se aplică parinţilor care îndeplinesc condiţiile de acordare a acestuia după cum urmează:
a) cel puţin o lună din perioada totală a concediului de creştere a copilului este alocată uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept;
b) în situaţia în care persoana prevăzută la lit. a) nu solicită dreptul la concediul care îi revine, celălalt părinte nu poate beneficia de dreptul la concediu în locul acesteia. Solicitarea concediului de către celălalt părinte se face pe bază de cerere şi documente doveditoare cu cel puţin de 30de zile înainte de intrarea efectivă în acest concediu.

Ø  În situaţia în care persoana îndreptăţită solicită acordarea stimulentului de inserţie cu cel puţin 3 luni înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, celălalt părinte nu este obligat să mai beneficieze de concediul propriu de cel puţin o lună. În situaţia în care persoana îndreptăţită nu solicită dreptul la concediul propriu de cel puţin o lună, acesta are obligaţia de a anunţa în scris agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv A.J.P.I.S Dolj cu cel puţin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de un an, 2 ani, respectiv 3 ani(în cazul copilului cu handicap).Dacă dreptul propriu la concediu şi indemnizaţie nu se solicită de către celălalt părinte, concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copilului acordat primului părinte se reduc cu o lună.

 

 

Precizări referitoare la termenele de depunere a cererilor:

       Indemnizaţia pentru creşterea copilului:

 

  • a) începând cu ziua următoare celei în care încetează conform legii, concediul de maternitate, dacă cererea este depusă în termen de 60 zile lucrătoare de la acea dată;
  • b) începând cu data naşterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 zile lucrătoare de la acea dată, în cazul peroanelor care nu îndeplinesc condiţiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate şi a indemnizaţiei aferente;
  • c) începând cu data adopţiei, a insituirii tutelei, plasamentului sau încredinţării, dacă cererea este depusă în termen de 60 zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecţie a copilului;
  • d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situaţii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit. a, b, c.
  • Solicitarea concediului de către celălalt părinte se face pe bază de cerere şi documente doveditoare cu cel putin 30 de zile înainte de intrarea efectivă în acest concediu.

 

Dreptul reprezentând stimulentul de inserţie se cuvine după cum urmează:

  • a) începând cu ziua următoare celei în care persoana îndreptăţită îşi reia activitatea profesională şi realizează venituri supuse impozitului pe venit, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată;
  • b)de la data naşterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate şi a indemnizaţiei aferente;
  • c)de la data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredinţării, dacă cererea este depusă în termen de 60 zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecţie a copilului;
  • d)începând cu ziua următoare celei în care beneficiarul indemnizaţiei pentru creşterea copilului realizează venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, şi plata acesteia se suspenda, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la această dată;
  • e)de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situaţii, inclusiv pentru cazul in care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit.a), b), c), d).

Documente:

declaratiecrestere

declaratiematernitate

back up
© Copyright 2025 Primăria Robanesti
  • Politicile cookies
  • Politică de confidențialitate
Utilizăm cookie-urile pentru a vă asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Află mai multe despre cum sa folosesti cookies si cum sa schimbi setarile acestoraAcceptRefuz